Λονδίνο – Οι νέες τάσεις ξεφυτρώνουν από παντού
Η μοίρα του φθινοπώρου το έχει να αναζητάμε, ανανεωμένοι καθώς είμαστε από τις διακοπές που περάσαμε, νέες τάσεις, καινούριες επιρροές, νέες ευκαιρίες.
Ένα ταξίδι στο Λονδίνο -την πόλη που συνδυάζει το παλιό με το καινούργιο- μου άνοιξε τα μάτια με όσα καινούρια μπορεί να συλλάβει κανείς με την πρώτη ματιά.
Χαζεύοντας στα μαγαζιά, με έκπληξή μου διαπίστωσα ότι στο ισόγειο των department stores, τα καλλυντικά εκτοπίζουν κάθε άλλο είδος. Πουθενά στο ισόγειο δεν βρίσκεις ένα ρουχαλάκι. Μόνο τσάντες και, κυρίως, καλλυντικά, εκατοντάδες μάρκες γνωστές και άγνωστες. Μια φίλη μου, μού έδωσε την εξήγηση στη νέα αυτή τάση: μια και τα καλλυντικά αφήνουν καλύτερο περιθώριο κέρδους, όλο και περισσότερο οι έμποροι θα διευκολύνουν τις πελάτισσες, προσφέροντας τις μάρκες καλλυντικών στο ισόγειο. Με το που μπαίνεις… τσούπ η κρέμα σου! Πάνε οι εποχές που έβρισκα τα ωραιότερα σημειωματάρια, ημερολόγια και είδη stationary στο ισόγειο. Τώρα, τα είδη stationary, οι κάρτες, τα βιβλία, τα περιοδικά, κατέβηκαν στο υπόγειο, για να κάνουν παρέα στα τμήματα με τις βαλίτσες και (τρελά) ηλεκτρονικά: drones, κινητά τηλέφωνα και ηλεκτρικά πατίνια με τα αξεσουάρ αυτών.
Στα ρούχα δεν ξεχώρισα πολλές πρωτοτυπίες. Στα παπούτσια, όμως, έχουν έρθει τα πάνω-κάτω στο design, που κλίνει προς το σπορ-αγροτικό. Μποτάκια με προβιά, γαλότσες, τρακτερωτά μποτάκια, αθλητικά παπούτσια κυριλέ ή προπόνησης… όλα αυτά με υπογραφή Louboutin, Dior, Prada, Jimmy Choo… πάνε οι εποχές που τα παπούτσια των οίκων μόδας ήταν μόνο δερμάτινα, ψηλοτάκουνα ή glitter! Τώρα, η νέα τάση είναι το design να αναδεικνύει παπούτσια άνετα στο περπάτημα και τολμηρό στιλ. Τα τακούνια γίνονται είδος υπό εξαφάνιση.
Ένας φίλος μου, συγγραφέας,, στο Λονδίνο, μου ανέφερε πως γράφει ένα βιβλίο -την ιστορία της ζωής του- σε μορφή cartoon, για ενήλικες. Ναι, ναι, είναι η νέα τάση στα βιβλία, στην Αμερική, προς το παρόν, αλλά εκείνος θα εκδώσει το κείμενό του στο Ηνωμένο Βασίλειο. Θα είναι σε μορφή εικόνων, με φούσκες, σαν κόμικ, παρότι το βιβλίο έχει πολύ σοβαρό περιεχόμενο. Μετά τα e-books, δεν φανταζόμουν ότι τα βιβλία θα παρουσίαζαν κι άλλη νέα τάση. Κι όμως! Υποτίθεται ότι απευθύνονται σε νεαρότερες ηλικίες, που απεχθάνονται τα «κατεβατά» κειμένων.
Άλλο ένα «καινούργιο» που είδα με τα μάτια μου στο Λονδίνο, ήταν οι φωτογραφίες που έβγαζαν οι τουρίστες – στον εαυτό τους. Φωτογραφιζόντουσαν, προφανώς για το Instagram, σαν μοντέλα, παίρνοντας πόζες -δημόσια- λες και πόζαραν στον Avedon ή σε καμπάνια του Gucci. Ουρά κοριτσιών μπροστά στους κόκκινους τηλεφωνικούς θαλάμους να ποζάρουν σαν μια άλλη Gigi Hadid ή Chiara Ferragni. Και, φυσικά, να νιώθουν όλες και όλοι σπουδαίοι. Ένα ζευγάρι Κινέζων, είχε βάλει ένα φίλο να σκύβει στα γόνατα και να τους φωτογραφίζει από χαμηλά, για να φαίνονται ψηλοί, ενώ εκείνοι είχαν πάρει πόζα θεατρική, σαν να έπαιζαν στην Επίδαυρο. Ντροπή; όχι βέβαια, σε ξένη χώρα βρισκόντουσαν.
Το τι αξεσουάρ είδα πάνω σε κινέζικα ή κορεάτικα κινητά… ούτε που φαντάζεσαι!
Επισκέφτηκα και την έκθεση του Antony Gormley, στη Royal Academy of Arts και απόλαυσα μια διαδραστική εικαστική άποψη. Ο καλλιτέχνης ενθαρρύνει το κοινό του να «μπαίνει» βιωματικά μέσα στα έργα του. Παράδειγμα, σε ένα γιγάντιο έργο, όπου το κοινό περνάει μέσα από τα σίδερα και ένα άλλο έργο, ένα σκοτεινό τούνελ, όπου οι επισκέπτες το διασχίζουν. Ο καλλιτέχνης θεωρεί ότι στο σκοτάδι, ο άνθρωπος αποκτά την αίσθηση του εαυτού του.
Δε θέλεις να σου πώ για τα έργα τέχνης στο πιάτο σου, θα σου πώ για το πασίγνωστο εστιατόριο Hakassan, αλλά και το καινούργιο Ormer. Όσο για το λουσάτο ντύσιμο των γυναικών-θαμώνων των εστιατορίων, μου θύμισε τις δικές μας εντυπωσιακές εμφανίσεις τα βράδια στα 90s.
Αυτές είναι οι νέες ιδέες που ανακάλυψα. Στη μόδα, στην καθημερινή ζωή, στα εικαστικά και το lifestyle.
Όσο για μας, έχουμε σκεφτεί κάποια νέα ιδέα στην εμφάνιση και στις συνήθειές μας που θα μας ανανεώσει, εξωτερικά και εσωτερικά;
Photo credit: unsplash.com
Διαβάστε περισσότερα στο DELUXE magazine που κυκλοφορεί δωρεάν σε επιλεγμένα σημεία, ή πατώντας ΕΔΩ.