Κωνσταντίνος Τσονόπουλος: «Να αποδεχόμαστε και να αγκαλιάζουμε το διαφορετικό. Να χτίζουμε σχέσεις αγάπης»
Παρά το νεαρό της ηλικίας του, ο Κωνσταντίνος Τσονόπουλος έχει να «σηκώσει στις πλάτες του» μία μεγάλη ευθύνη: Να βρεθεί δίπλα στην υπέροχη Μαρία Ζορμπά και να αποτυπώσει στη σκηνή του Θεάτρου «Το Τρένο στο Ρουφ» το δράμα που οδηγεί τον Davey από την οργή και την άρνηση στην αποδοχή και την εξιλέωση. Όλα αυτά στην πολύ δυνατή παράσταση που σκηνοθετεί ο Ευθύμης Χρήστου για δεύτερη χρονιά «Vincent Αίμα στο Χιόνι».
Ένας νεαρός άντρας, ο Vincent βρίσκεται νεκρός κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Η μητέρα του, Anita, που την υποδύεται μοναδικά η Μαρία Ζορμπά, θα βρεθεί μόνη της με τον νεαρό Davey, που σύμφωνα με την κατάθεσή του, ήταν αυτός που βρήκε πρώτος τον Vincent νεκρό. Εκείνη θα προσπαθήσει να μάθει όλη την αλήθεια πίσω από τη δολοφονία του γιου της κι εκείνος έναν τρόπο να ξεχάσει.
Συγκινητική, δυνατή, έντονη, αλλά και βαθιά ανθρώπινη, μία παράσταση που πρέπει κανείς να παρακολουθήσει για να μπορέσει να νιώσει, να κατανοήσει και να συμπονέσει ανθρώπους ίσως της διπλανής πόρτας, ίσως και τον ίδιο του τον εαυτό.
Ζητήσαμε από τον Κωνσταντίνο Τσονόπουλο να μας μιλήσει για το ρόλο του και να μας βοηθήσει να γνωρίσουμε περισσότερο τον Davey και την ψυχολογία του νέου αυτού που τον βλέπουμε σε μία από τις πιο δύσκολες στιγμή της ζωής του.
Ποιος είναι ο Davey;
Ένα φοβισμένο παιδί, ένας περιπλανώμενος που ψάχνει απαντήσεις, ένας άντρας που κινείται στο σκοτάδι με προορισμό το φως, μια ψυχή που αποζητά την αγάπη.
Τι νιώθει όταν βρίσκεται μπροστά στη μητέρα του Vincent;
Ανάγκη. Ανάγκη να μάθει, να ακούσει, να δει, ανάγκη να γευτεί, ανάγκη να μιλήσει, να ρωτήσει, να φωνάξει, ανάγκη να μείνει.
Γιατί αποφασίζει να βρεθεί στο ίδιο δωμάτιο μαζί της και γιατί τελικά της λέει τι έχει συμβεί στ’αλήθεια;
Δεν το αποφασίζει, τουλάχιστον όχι συνειδητά. Προκύπτει. Ίσως, τον οδηγεί το ένστικτο του και δέχεται να μπει μέσα στο σπίτι της Ανίτα. Στην πορεία, η ανάγκη του να μάθει για τον Βίνσεντ και η πίεση της Ανίτα τον οδηγούν στο να μιλήσει και να πει την αλήθεια.
Τι σε τρόμαξε και τι σε ενέπνευσε περισσότερο σε αυτό τον ρόλο;
Με τρόμαξαν τα όρια του ρόλου. Η ισορροπία που έπρεπε να βρω ανάμεσα στα «ακούω» και «δρω», στην ευγένεια και την πρόκληση. Από την άλλη, με ενέπνευσε η διαδρομή του ρόλου. Πως ξεκινάει από τη σιωπή και καταλήγει στην απόλυτη εξομολόγηση.
Τελικά πόσο απελευθερωτική είναι η αλήθεια;
Η αλήθεια είναι το μόνο που έχουμε. Η αλήθεια είναι η βάση για να χτιστεί μια σχέση. Η αλήθεια μας οδηγεί όλο και πιο κοντά στον εαυτό μας. Στο έργο μας η αλήθεια αποκαλύπτεται έπειτα από μεγάλη πίεση και είναι απελευθερωτική και για τους δύο ρόλους. Η αλήθεια είναι τα σπασμένα φλιτζάνια της μαμάς.
Ποιο είναι για σένα το κεντρικό μήνυμα ή συναίσθημα της παράστασης που θα ήθελες να πάρει ο θεατής μαζί του φεύγοντας;
Ο Ντέιβι λέει στο έργο: «Γ@*%#νες μανάδες!» Θα ήθελα να μην βρεθεί κανένα παιδί στην θέση αυτή. Πρέπει να σπάσουμε τα φλιτζάνια της μαμάς όσο πιο γρήγορα γίνεται. Να μάθουμε να δεχόμαστε και να λέμε την αλήθεια. Να αποδεχόμαστε και να αγκαλιάζουμε το διαφορετικό. Να χτίζουμε σχέσεις αγάπης.
Ποιος θα ήθελες να βρεθεί στο κοινό; Για ποιον θα ήταν «καλό» να δει την παράσταση αυτή;
Όλοι. Γυναίκες, άντρες, γκει, στρέιτ, μαύροι, λευκοί, μανάδες, μπαμπάδες, γιαγιάδες, παππούδες, θείοι, θείες, ξαδέρφια, άνθρωποι του χωριού, άνθρωποι της πόλης, αφεντικά, συνάδελφοι, αδέρφια, φίλοι. Όλοι.
VINCENT
Αίμα στο Χιόνι
Κάθε Τετάρτη στις 20.30
Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ
Πένθος είναι να μην μπορείς να βάλεις τελεία.
Margaret Atwood
Λίγα λόγια για την παράσταση
Ένας νεαρός άντρας, ο Vincent βρίσκεται νεκρός κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Η μητέρα του, Anita, θα βρεθεί μόνη της με τον νεαρό Davey, που σύμφωνα με την κατάθεσή του, ήταν αυτός που βρήκε πρώτος τον Vincent νεκρό. Εκείνη θα προσπαθήσει να μάθει όλη την αλήθεια πίσω από τη δολοφονία του γιου της κι εκείνος έναν τρόπο να ξεχάσει. Ο χώρος της Anita γίνεται η σκηνή για να παιχτεί ένα δυνατό ψυχολογικό δράμα μυστηρίου όπου οι συνεχείς ερωτήσεις της για τις ακριβείς συνθήκες του θανάτου θα αποκαλύψουν τη καχυποψία, τη δυσπιστία, τις ενοχές, τα βάρη αλλά και τα προσωπικά όνειρα, τις ελπίδες και τους πόθους των δύο συνομιλητών και θα οδηγήσουν σε μια ολονύκτια κουβέντα που θα αποκτήσει απροσδόκητη και για τους δύο τροπή. Πόση δύναμη έχουμε να υπερασπιστούμε τη δική μας αλήθεια και πόσο έτοιμοι είμαστε να δεχθούμε την αλήθεια του άλλου;
Η παράσταση «Αίμα στο Χιόνι» ή Vincent River του πολυβραβευμένου Άγγλουσυγγραφέα Philip Ridley, σε συνεργασία με την Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ, παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, στο Θεατρικό Βαγόνι του Τρένου-Θεάτρου με τη Μαρία Ζορμπά στο ρόλο της Anita και τον Κωνσταντίνο Τσονόπουλο ως Davey, κάτω από τις σκηνοθετικές οδηγίες του Ευθύμη Χρήστου. Ένα δυνατό έργο για τη βία, τον φόβο και την ασφυκτική πίεση των ανθρώπων υπό το βάρος της κοινωνικής συμβατικότητας αλλά και για την διαρκή βαθιά ανθρώπινη ανάγκη για προσωπική ελευθερία και αληθινή επαφή. Ο συγγραφέας αποδομεί και επανασυνθέτει τον θεσμό της οικογένειας. Σπάει τον γύψο της επιβεβλημένης τήρησης των μικρών και μεγάλων οικογενειακών παραδόσεων και δίνει στους ήρωες του τη δυνατότητα να λυτρωθούν. Αναμιγνύει με τρόπο μοναδικό τον φόβο και την απειλή με τις μικρές στιγμές μαγείας στην καθημερινότητα. Μέσα στον πόνο που γεννά ο ρατσισμός, ο εκφοβισμός, και η καταπίεση ρίχνει τον σπόρο της αγάπης και της ελπίδας.
Ταυτότητα
Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία: Ευθύμης Χρήστου
Παίζουν οι: Μαρία Ζορμπά, Κωνσταντίνος Τσονόπουλος
Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Επιμέλεια σκηνικού χώρου: Άννα Σαπουνάκη
Ενδυματολογική επιμέλεια: Δήμητρα Λιάκουρα
Επιμέλεια κίνησης: Φαίδρα Σούτου
Φωτογραφίες, Γραφιστικά: Δημήτρης Γκέλμπουρας (forbidden.designs)
Φωτογραφίες: Υπατία Κορνάρου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Νίκη Δουλγεράκη, Δέσποινα Πέττα
Trailer: Χρήστος Συμεωνίδης
Παραστάσεις: Κάθε Τετάρτη στις 20.30
Διάρκεια: 70’
Εισιτήρια: 12 € γενική είσοδος, 10 € φοιτητικό & για ανέργους, 5 € ατέλεια, Early bird αγορά εισιτηρίου μέσω Viva: 8€
Δείτε το trailer της παράστασης: