Αλεξάνδρα Κούμπα
Ένα κορίτσι από δαντέλα και μέταλλο κατακτά τον πλανήτη της δημιουργίας. Με την οικογένειά της να αποτελεί μέρος της επιχειρηματικής ελίτ, η Αλεξάνδρα Κούμπα προτιμά να συστήνεται μέσα από τη συλλογή της, MYI4D. Μια σειρά κοσμημάτων που την οδήγησε στους δρόμους του Μανχάταν… και στα ντεφιλέ του Fashion Week της Νέας Υόρκης για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2014.
Πίσω από τo σχεδιασμό κοσμημάτων, κρύβεται μία μεγάλη πορεία στο interior design, σωστά;
Ακριβώς. Σπούδασα στην Αμερική και επιστρέφοντας με πτυχία interior design αποφάσισα να κάνω μία συλλογή από έπιπλα αντίκες του 20ου αιώνα. Αν και δεν ήταν τόσο της μόδας, τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα, το πίστεψα και το τόλμησα. Έβρισκα λοιπόν αντίκες όλο το βράδυ από το διαδίκτυο και τις πρότεινα σε διάφορους πελάτες στο πλαίσιο της διακόσμησης και χρήσης τους για εξειδικευμένα project. Ό,τι δεν αγόραζαν οι πελάτες μου το αγόραζα εγώ. Έτσι μάζεψα μία συλλογή, με το μικρό μου μάτι, με 45 αντικείμενα. Την έφερα στην Ελλάδα και το 2008 άνοιξα την πρώτη γκαλερί διακοσμητικών τεχνών του 20ου αιώνα στην Αθήνα.
Οπότε αναφερόμαστε σε καινοτομία εκείνης της εποχής;
Ναι, προτείναμε μία διακοσμητική λύση. Κάθε χώρος μπορούσε να αποκτήσει μία αίσθηση ιστορίας, κάτι που έλειπε κατά τη γνώμη μου. Το 2008 όμως κατέρρευσε η οικονομία. Οπότε αντιλαμβάνεσαι ότι επιχειρηματικά είχα πάρει ένα τεράστιο ρίσκο το οποίο είχε αρχίσει να μην αποδίδει. Ευτυχώς είχα πουλήσει το 1/3 της συλλογής με αποτέλεσμα το υπόλοιπο να καταφέρω να το στείλω στην Αμερική. Οι αντίκες μου αυτή τη στιγμή φιλοξενούνται σε δύο από τις σημαντικότερες γκαλερί στη Νέα Υόρκη.
Θεωρείς ότι οι Έλληνες μπορούν να αγκαλιάσουν την τέχνη αλλά και την πρωτοπορία της;
Η κουλτούρα και η αισθητική της προηγούμενης γενιάς ήταν ο μιμητισμός. Ξέχασαν τις ρίζες τους και προσπαθούσαν να μιμηθούν τους ξένους. Η σημερινή γενιά όμως έχει ένα κεφάλαιο σπουδών, έχει καταβολές και φυσικά μπορεί να παίρνει τα καλύτερα του πολιτισμού μας και να τα φέρνει στο σήμερα. Έχουμε νέους ανθρώπους που εκπλήσσουν ευχάριστα ακόμα και στο εξωτερικό και αυτό λέει πολλά.
Ο σχεδιασμός κοσμημάτων πώς προέκυψε;
Από τη στιγμή που έφυγαν οι αντίκες, έπρεπε να γεμίσει η γκαλερί. Με αγάπη στη σχεδίαση κοσμημάτων και με το μεράκι του να φτιάχνω τα δικά μου από τα 23, δημιούργησα τη δική μου συλλογή, Myi4d που και είδη σπιτιού.
Η συμμετοχή στο fashion week της Νέας Υόρκης και η συνεργασία με την Καναδή σχεδιάστρια, Tia Cibani, πώς έγινε;
Δεν ήρθε ξαφνικά. Όταν πρωτοέφτιαξα τα κοσμήματα μου, τα πήγα στην Αμερική και μετά από προσπάθεια τα εξέθεσα στο πολυτελές κατάστημα «Henri Bendel». Έπειτα από πέντε χρόνια, και έχοντας «δείξει» τα δημιουργήματα μου σε πολλές πόλεις, όπως το Παρίσι όπου γνώρισα την Tia, προέκυψε και το Fashion week.
Ποια είναι η εμπειρία σου;
Ευχαριστώ που γνώρισα αυτούς τους ανθρώπους, που υπήρξαν μέρος αυτής της ιστορίας. Είδα κόσμο πειθαρχημένο με πραγματική χαρά γι’ αυτό που κάνουν. Βλέπεις πόσο συγκεντρωμένοι και ήρεμοι είναι. Δεν υπάρχει αυτό το «drama queen story» της Ελλάδας που όλα γίνονται με ταραχή. Εκεί υπερισχύει η εμπειρία.
Ποια είναι και η ειδοποιός διαφορά;
Δεν θέλω να συγκρίνω κανέναν. Απλά αυτά τα στοιχεία που προανέφερα είναι τα μυστικά της επιτυχίας των επαγγελματιών.
Τι γνώμη έχουν για εμάς τους Έλληνες;
Θαυμάζουν τον πολιτισμό μας, αλλά θεωρούν τους Έλληνες τεμπέληδες. Πιστεύουν ότι τα φάγαμε μόνοι μας και μας αρέσει να «το παίζουμε θύματα».
Κάτια Μηλιαράκη