Ιωάννα Δρέττα – Η αθόρυβη δύναμη της Marketing Greece
Η νέα καμπάνια του ελληνικού τουρισμού ξεκίνησε με το πολυσυζητημένο spot που η Managing Greece δημιούργησε και προσέφερε δωρεάν στο ελληνικό κράτος. Το εξαιρετικό αυτό video που ταξιδεύει σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης, με την φροντίδα της Marketing Greece, μεταφέρει ένα μήνυμα οικουμενικό, όπως οικουμενική είναι και η Ελλάδα. Ένα μήνυμα μοναδικό, όπως μοναδική είναι και η εμπειρία του ελληνικού καλοκαιριού. Ένα μήνυμα που υπερβαίνει τα σύνορα, τις συγκρίσεις και την αυταρέσκεια και απλώνεται ειρηνικό και αισιόδοξο σε ολόκληρο τον πλανήτη. Ένα μήνυμα, τέλος, που δηλώνει ότι το ελληνικό καλοκαίρι είναι μια κατάσταση ευτυχίας, ένα συναίσθημα ελευθερίας, μια εμπειρία συγκλονιστική, που τη βιώνεις αέναα και παντού… Μία νέα γυναίκα βρίσκεται πίσω από όλη αυτήν την απόλυτα συγκροτημένη και επιτυχημένη δημιουργία.
Η Ιωάννα Δρέττα αγαπάει την χώρα της με πάθος κι εκείνη την ενέπνευσε να διοχετεύσει όλες της τις δυνάμεις, με όραμα και αποφασιστικότητα, στο δύσκολο έργο της αριστοτεχνικά δομημένης διεθνούς προβολής της.
Απόφοιτος του Χάρβαρντ, με πτυχία, περγαμηνές σε θέσεις ευθύνης και πολυετή εμπειρία στον τουρισμό, ανέλαβε το 2017 τα ηνία της Marketing Greece, μιας μη κερδοσκοπικής εταιρείας, με στόχο την υποστήριξη και προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, την οποίαν απογειώνει με την ποιότητα της εργασίας της. Για τον σκοπό αυτό, με το επιτελείο των συνεργατών της, χαράζει πολιτικές που βασίζονται στην επιστημονική γνώση, τη στοχευμένη έρευνα, τα τεχνοκρατικά κριτήρια αλλά και τις ανάγκες που προκύπτουν από τις νέες συνθήκες που διαρκώς εμφανίζονται.
Η σεμνή αλλά και δυναμική παρουσία της πλαισιώνεται από μια πηγαία ευγένεια που χαρακτηρίζει κάθε λέξη και κάθε κίνησή της. Ο συνομιλητής αντιλαμβάνεται, από την πρώτη στιγμή ότι, το όμορφο πρόσωπο που φωτίζεται από δύο ζωηρά μάτια και ένα αβίαστο χαμόγελο, ανήκει σε μια προσωπικότητα καλά προικισμένη και εξοπλισμένη για να αγωνισθεί στο πεδίο όπου είναι ενταγμένη.
Ποια ήταν η πρώτη σας προτεραιότητα όταν αναλάβατε την θέση της Διευθύνουσας Συμβούλου στην Μarketing Greece;
Να δώσω χώρο και χρόνο στην ομάδα να αποκαλύψει τις περαιτέρω ικανότητες της, και πιστέψτε με αυτό αποτυπώνεται πλέον σε καθημερινή βάση στο αποτέλεσμα της τόσο σημαντικής δουλειάς που παράγει. Εν συνεχεία, να πάμε ως εταιρεία και ως φιλοσοφία ένα βήμα παρακάτω. Να υιοθετήσουμε νέες πρακτικές του destination marketing, να τολμήσουμε νέες ιδέες, να ανοίξουμε τη συνεργασία μας με όλους και φυσικά να μοιραζόμαστε το έργο μας με όλους. Ουσιαστικά να γίνει η εταιρεία πιο εξωστρεφής τόσο με την στενή έννοια του όρου όσο και με την επανατοποθέτηση του ποιοι είμαστε και τι κάνουμε.
Πώς αποτιμάται η σωστή προώθηση της Ελλάδας στο εξωτερικό;
Υπάρχουν πάντα δυο είδη αποτίμησης, το ένα είναι το ποσοτικό που μεταφράζεται σε κρατήσεις και αριθμό επισκεπτών, απόλυτα μετρήσιμο και ενδεικτικό της πολύ καλής δουλειάς που γίνεται από το σύνολο του ελληνικού τουρισμού. Υπάρχει όμως και μια άλλη αποτίμηση, που δεν μπορεί να μετρηθεί αλλά δυνητικά μπορεί να μετατραπεί σε ποσοτικοποίηση, σε αριθμό δηλαδή επισκεπτών. Και αυτό είναι η φήμη της χώρας, το χτίσιμο της εικόνας της στο διεθνές ταξιδιωτικό κοινό, και η δημιουργία επιθυμίας στον ταξιδιώτη να επισκεφθεί τη χώρα μας. Από αυτό το σημείο, τη φάση dreaming όπως λέμε, ξεκινάει το ταξίδι. Πρέπει να του μεταδώσεις τι είναι αυτό που θα ζήσει στην Ελλάδα, να τον πείσεις κατά κάποιο τρόπο ότι αξίζει να την επισκεφθεί και να του δημιουργήσεις θετικά συναισθήματα για τον προορισμό. Και όλα αυτά τα στοιχεία η Ελλάδα τα έχει, επομένως αυτό που μένει είναι να τα προβάλλουμε σωστά και στοχευμένα.
Εκτός από την απαράμιλλη ομορφιά της χώρας μας, τον πολιτισμό, τη γαστρονομία, την παραδοσιακή μας φιλοξενία, υπάρχουν και άλλα «κρυφά» κάλλη της που δεν έχουμε αναγνωρίσει και προβάλλει ακόμα;
Η Ελλάδα είναι μια χώρα γεμάτη εκπλήξεις, όπου και αν βρεθεί κάποιος θα βρει ένα στοιχείο ιδιαίτερο, ξεχωριστό. Ναι έχουμε πολλά ακόμα μέρη στην χώρα μας που δεν έχουν προβληθεί τόσο έντονα, είναι λιγότερα γνωστά και εδώ υπάρχει μια ευκαιρία, τόσο εξαιτίας των συνθηκών που βιώνουμε όσο και της διεθνούς τάσης που επιτάσσει ταξίδια σε πιο ανεξερεύνητους προορισμούς.
Η Ελλάδα παρουσιάζεται τον τελευταίο καιρό στα διεθνή μέσα ως η χώρα που αποτελεί το σημείο αναφοράς για την συλλογική της επιτυχία στην αντιμετώπιση του Covid 19. Πόσο εύκολο είναι να δείξουμε στους τουρίστες, που μας επιλέγουν, την εγκαρδιότητα της φιλοξενίας μας, πίσω από τα πρωτόκολλα της αποστείρωσης;
Το έχω πει πολλές φορές, ότι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χώρας μας, που προκύπτει μέσα από έρευνες, είναι οι ίδιοι οι άνθρωποι. Ο τρόπος που υποδέχονται τους επισκέπτες μας, η επαφή που έχουν μαζί τους, η φιλικότητα, η διάσημη φιλοξενία μας, όλα εκείνα δηλαδή που προκαλούν συναισθηματική ελευθερία στον επισκέπτη. Σαφέστατα, η φετινή χρονιά είναι μια ειδική κατάσταση, αλλά έχοντας εμπιστοσύνη στους Έλληνες είμαι σίγουρη ότι θα βρουν τον τρόπο να χτίσουν ξανά αυτή την επαφή, ακόμα και κάτω από αυτές τις ειδικές περιστάσεις.
Ποια είναι τα κλειδιά της επιτυχίας για έναν σύγχρονο επαγγελματία στον τομέα του τουρισμού; Και στη συνέχεια, πώς διατηρείται αυτή η επιτυχία;
Ανεξάρτητα τομέα, κατά τη γνώμη μου τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει κανείς είναι το πάθος για αυτό που κάνει και η δυνατότητα να αντιλαμβάνεται τις ανάγκες, τις τάσεις, τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που παρουσιάζονται μπροστά του, δηλαδή να δείχνει ευελιξία και προσαρμοστικότητα. Αν σε αυτό προσθέσουμε τη σύνεση και την υπευθυνότητα, τότε δεν ξέρω εάν θα επιτύχει κάποιος τη διατήρηση της επιτυχίας, αλλά σίγουρα θα επιτύχει μια ανοδική πορεία.
Ποια θα είναι η νέα πολυτέλεια στην παροχή υπηρεσιών φιλοξενίας; Θα αποτελούν, παραδείγματος χάριν, η ψηφιακή αποτοξίνωση ή η ευτυχία της σιωπής, στοιχεία προσέλκυσης ταξιδιωτών με υψηλές απαιτήσεις;
Είμαστε ακόμα στην αρχή αυτής της νέας εποχής του τουρισμού που προέκυψε μετά την πανδημία και είναι αρκετά νωρίς να μιλήσουμε για νέες συνήθειες και προτιμήσεις των ταξιδιωτών, δεδομένου ότι κανένας μας δεν γνωρίζει ποια θα είναι η εξέλιξή της. Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι το ταξίδι επανατοποθετείται τόσο στη συνείδηση του κοινού όσο και στις πρακτικές και τρόπους αντιμετώπισής του από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό τομέα.
Εσείς τι θα επιλέγατε ως «πολυτέλεια» για τις διακοπές σας;
Πολυτέλεια για εμένα είναι η αυθεντικότητα, η καλαισθησία, οι ήχοι του καλοκαιριού μας και να βρίσκομαι με τους ανθρώπους που αγαπώ. Αυτά είναι που μου λείπουν κάθε χρόνο, και φέτος ακόμα περισσότερο μετά και το lockdown που βιώσαμε όλοι μας.
Τόνια Αγιοπετρίτου
Διαβάστε περισσότερα στο DELUXE magazine που κυκλοφορεί δωρεάν σε επιλεγμένα σημεία, ή πατώντας ΕΔΩ.