Keira Knightley
Όπως η ηρωίδα του «Όσα παίρνει ο άνεμος», έτσι και η Keira Knightley γνωρίζει καλά ποια είναι, τι θέλει και πως να το αποκτήσει χωρίς να προσπαθεί να γίνεται πάντα αρεστή.
Συγκρίνει κι η ίδια τον εαυτό της με την Scarlett O’ Hara γιατί «κάνει τα πάντα με τον δικό της τρόπο και όλοι την φοβούνται. Ξέρει να επιβιώνει και όλοι το θέλουμε αυτό», λέει η ίδια. Μπορεί στην αρχή της καριέρας να δυσκολεύτηκε να αντιμετωπίσει την κριτική, πλέον όμως δεν την ενδιαφέρει καθόλου: «σε κάποιους θα αρέσεις και σε κάποιους όχι. Εγώ δουλεύω για αυτούς που θα τους αρέσω», λέει κι έτσι αποδεικνύει πως μπορεί να διαλέγει του ρόλους που την εμπνέουν, να μην αλλοιώσει τον χαρακτήρα της λόγω των απαιτήσεων της καριέρας της και να κρατάει την προσωπική της ζωή, πραγματικά προσωπική. Αν ψάξουμε το μυστικό πίσω από αυτή την επιτυχία δεν είναι άλλο από μία δυναμική και δυνατή γυναίκα που δεν φοβάται να τσαλακώσει την εικόνα της.
Τώρα έρχεται και πάλι στο προσκήνιο με μία πιθανή εγκυμοσύνη που έχει κάνει τα tabloids να πάρουν φωτιά, αλλά και με την επιλογή της να συνεχίσει το δημόσιο διάλογο γύρω από τη θέση της γυναίκας, κάτι που έχει απασχολήσει αρκετά το Hollywood ειδικά μετά και την ομιλία της Emma Watson στα Ηνωμένα Έθνη. Η κουβέντα, όμως που ξεκινάει από την Knightley είναι συγκεκριμένη: οι γυναίκες πρέπει να έχουν το δικαίωμα να γιορτάζουν την πραγματική εικόνα του σώματός τους. Έτσι, πόζαρε topless στο τελευταίο τεύχος του Interview Magazine, σε ένα είδος διαμαρτυρίας για το photoshoping. «Έχω δει το σώμα μου να χειραγωγείται τόσες πολλές φορές και για τόσο διαφορετικούς λόγους, είτε με φωτογραφίζουν παπαράτσι είτε σε εικόνες για ταινίες», δηλώνει η ίδια. Το στήθος της μεγάλωσε τεχνητά στην αφίσα για την ταινία «Βασιλιάς Αρθούρος», το 2004. Σαν απάντηση τότε εκείνη κάνει μια προκλητική φωτογράφιση στο εξώφυλλο του Vanity Fair με τη Scarlett Johansson και τον Tom Ford για να δείξει το πραγματικό μέγεθος του στήθους της. «Νομίζω ότι τα σώματα των γυναικών είναι ένα πραγματικό πεδίο μάχης», είχε δηλώσει τότε στους Times.
Η 29 χρονη πλέον Knightley έγινε παγκοσμίως γνωστή μετά το 2003 με τη συμμετοχή της στις ταινίες Κάν’ το όπως ο Beckham και Οι Πειρατές της Καραϊβικής. Έχει λάβει μια υποψηφιότητα για Oscar και Χρυσή Σφαίρα Α’ Γυναικείου Ρόλου το 2005 για την ταινία Περηφάνια και Προκατάληψη. Από το 2006 έγινε το πρόσωπο για το άρωμα της Chanel, “Coco Mademoiselle”, ενώ την ίδια χρονιά είχε έρθει πρώτη στη λίστα του περιοδικού “FHM” με τις “100 πιο σέξι γυναίκες”. Αναγκάστηκε να «απολογηθεί» στα media για την ανορεξική φιγούρα της κι έγινε πρέσβειρα της Διεθνούς Αμνηστίας δηλώνοντας τότε πως «Υπάρχει ένα concept για το πως πρέπει να είμαστε και να ζούμε, πότε να παντρευτούμε και να κάνουμε παιδιά. Ποιους ρόλους μας ταιριάζει να παίξουμε, πως θα ντυθούμε και πόσο επιτρέπεται να γδυθούμε. Δεν θα πεις ποτέ σε έναν άντρα με υψηλή θέση να παραμερίσει τα καθήκοντά του για το σπίτι και το παιδί, αντιθέτως οφείλεις να του δώσεις χώρο να μεγαλουργήσει. Στη γυναίκα τίθεται αμέσως αυτό το δίλημμα».
Παντρεμένη με τον μουσικό James Righton των Klaxons περιγράφει τον σύντροφό της ως «το πιο λαμπερό φως μέσα σε ένα δωμάτιο, ενώ εγώ είμαι αυτή που κάθεται στη γωνία». Παραμένοντας ειλικρινής και προσγειωμένη χαρακτηρίζει τη δουλειά των ονείρων της ως εθισμό: «Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι στη βιομηχανία που δεν έχουν δουλειά, αλλά συνεχίζουν να προσπαθούν γιατί ο τέλειος ρόλος, η τέλεια στιγμή μπορεί να τους περιμένει στη γωνία. Ακόμα κι όταν τα πας καλά, ψάχνεις για την επόμενη επιτυχία σου».
Χριστίνα Ζαφειρούλη