Το Lifestyle μετά το τρίτο μνημόνιo
Το Lifestyle ξανασηκώνει κεφάλι. Η οργή του κόσμου, φαίνεται, πέρασε. Αφού όλοι απέδωσαν στην άνθηση του Lifestyle την οικονομική μας κατάντια, κατάλαβαν πως τελικά, στη μιζέρια χρειάζεσαι πιο πολύ παρά ποτέ να ξεχνιέσαι με όποιες ιστορίες, ίντριγκες, έρωτες, διαζύγια προσφέρει η τοπική μας κοινωνία. Εσύ ποτέ δεν θα μπορέσεις να ζήσεις, από μόνος σου τόσες ζωές, τόσες εμπειρίες. Άρα, τις ζεις μέσω άλλων.
Πολλοί πιστέψανε ότι η φτώχεια και η μιζέρια θα μας λυγίσουν. Πεθαίνει, όμως, ποτέ το Lifestyle στην Ελλάδα;
Αφού από αυτό τρέφονται όσοι δεν το ζούνε. Διψάμε να ξέρουμε ποιος παντρεύτηκε, ποιο είναι το καινούριο σκάνδαλο, πού έφαγε ο γνωστός εφοπλιστής, τραγουδιστής, παρουσιαστής, αθλητής.
Κι όσοι τρέφουν και τροφοδοτούν το Lifestyle, άλλο που δεν θέλουν. Να τους δουν και να δούνε και εκείνοι τους ομοίους τους. Να αναγνωριστούν από τον κύκλο τους ότι ακόμα αντέχουν, ότι κρατάνε με γερά θεμέλια στην κοινωνία.
Τα πολυάριθμα περιοδικά προσφέρουν τις πληροφορίες που χρειάζεται ο κόσμος για να ρουφήξει λεπτομέρειες από τη ζωή των λαμπερών, των ισχυρών, των πετυχημένων. Ξαναγύρισε στη επικαιρότητα και το Down Town.
Στην τηλεόραση, οι περισσότερες εκπομπές στέλνουν δεξιά-αριστέρα ρεπόρτερ. Κι όταν οι ρεπόρτερ φέρνουν λίγα νέα και φωτό από events, παραστάσεις, εξόδους διασήμων, ε! τότε, αλληλοσχολιάζονται μεταξύ τους. Τι φόρεσαν, τι έφαγαν, με ποιους κυκλοφόρησαν τα λαμπερά πρόσωπα της τηλεόρασης και του καλλιτεχνικού κόσμου. Αυτοί οι τελευταίοι, μπορεί να μην έχουν τα χρήματα που έβγαζαν κάποτε, έχουν όμως λάμψη. Και ο κόσμος πιστεύει πως η λάμψη σε κάνει άτρωτο, χωρίς προβλήματα.
Άνοιξε πάλι και ο Zonar’s. Έσπευσαν οι πάντες να δηλώσουν παρουσία και να ακουστεί το όνομά τους ότι έφαγαν εκεί. Με διάφορες δικαιολογίες “για το παγωτό Σικάγο”, για το φαγητό, για οτιδήποτε, έδωσαν “like” στο μαγαζί και το έκαναν το πιο “in” place-to-be. Γιατί τώρα πρέπει να “μας βλέπουν” εδώ, όχι εκεί που μας έβλεπαν πρόπερσι.
Η Μύκονος ποτέ δεν έχασε την αίγλη της. Οι βίλες, τα πολυτελή σκάφη, τα show των drag queens, οι σαμπάνιες, ζουν και βασιλεύουν. Το να βρίσκεσαι στα σωστά μέρη στη Μύκονο αποδεικνύει ότι “ξέρεις” και ότι σε αποδέχονται οι πορτιέρηδες, ότι το όνομά σου είναι συμβόλαιο και τα χρήματά σου υπογραφή.
Τώρα, περισσότερο παρά ποτέ έχει σημασία που θα εμφανιστείς. Ο χώρος σηματοδοτεί την αξία σου. Τα κλειστά κλαμπ που δεν είναι για τον καθένα, αλλά μόνο για “εμάς και μας”, για όσους πληρώνουν την τσουχτερή συνδρομή δηλαδή, έχουν κλειστές μεν τις πόρτες για τον καθένα, ανοιχτές, δε, για τους ισχυρούς του χρήματος, αυτούς που δεν θέλουν να προκαλούν, αλλά όχι και να εξισώνονται, κιόλας, με το λαό.
Τίποτα δεν άλλαξε. Η ανάγκη υπάρχει. Αλλά εκδηλώνεται σε μικρότερη κλίμακα, γιατί ο ΕΝΦΙΑ δεν δίνει σε όλους την οικονομική ευχέρεια για μια τρανταχτή παρουσία. Κάθε χρόνο τα “in” εστιατόρια, τα “in” μέρη, οι “in” τοποθεσίες, τα “in” νησιά αλλάζουν (η Μύκονος είναι σταθερή αξία). Κάποιοι δίνουν το σύνθημα και οι υπόλοιποι τρέχουν για να μπουν κι αυτοί στον κόσμο που ηγείται με τη γνώμη του.
Η κοινωνία κοιτάζει αυτούς που θεωρεί σήμερα ότι καθιερώνουν νέα στέκια, αυτούς που θα αποφασίσουν για το καινούργιο, και στριμώχνονται για να ακολουθήσουν, σαν αντίδραση στη μιζέρια.
Το Lifestyle ξανασηκώνει κεφάλι. Ακριβώς έτσι, για τους ίδιους λόγους δεν άρχισε 30 χρόνια πριν;