Κωνσταντίνος Δελούδης – Design Lover
Ο δημιουργός του Delood.com μιλάει στο DELUXE για επιχειρήσεις, δημιουργικότητα και φυσικά γι’ αυτό που ξέρει καλύτερα, design υψηλών προδιαγραφών.
Πότε ξεκινήσατε να δραστηριοποιείστε στην εταιρία;
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση των μεταπτυχιακών σπουδών μου στο πανεπιστήμιο Bocconi.
Η εταιρία Δελούδης είναι επί 35 χρόνια ένα από τα κορυφαία brand names στην Ελλάδα. Τι είναι αυτό που της προσδίδει διαχρονικότητα;
Η εταιρία Γιάννης Δελούδης από την αρχή της λειτουργίας της είχε μια πολύ καθαρή ταυτότητα, ο κόσμος ήξερε τι μπορεί να βρει στα καταστήματά μας. Ακόμα πιστεύω πως η προσπάθειά μας να αποκτήσουμε καλύτερη γνώση του αντικειμένου ήταν καθοριστική. Οι συνεχείς επισκέψεις μας σε εκθέσεις του εξωτερικού, οι παρουσιάσεις νέων σχεδιαστών, αλλά και αρχιτεκτόνων και designers διεθνούς φήμης ήταν καταλυτικά στοιχεία για τη δημοτικότητα του ονόματος της εταιρίας, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Τέλος, το γεγονός ότι έχουμε επενδύσει σε καλό διοικητικό προσωπικό, τόσο στο κομμάτι της πώλησης, όσο και στο after sales service, σίγουρα έχει κάνει τη διαφορά.
Το Φεβρουάριο του 2011 δημιουργήσατε το Delood.com, ένα online περιοδικό με έδρα την Ελλάδα και γλώσσα διεθνή. Μιλήστε μας λίγο γι’ αυτό. Ποιο είναι το όραμά σας εδώ; Τι θα θέλατε να πετύχει το delood.com μέσα στην επόμενη διετία;
Η αγάπη μου για το design με οδήγησε στη δημιουργία του Delood.com. Όλη η ομάδα των συντελεστών του περιοδικού έχουμε βασικό στόχο να παρουσιάζουμε στο κοινό τις νέες τάσεις στο χώρο της αρχιτεκτονικής και του interior προσεγγίζοντας όλες τις μορφές του σύγχρονου design, ακόμα και μέσα από την τεχνολογία, την τέχνη και τη γαστρονομία. Ο κόσμος έχει αγαπήσει αυτή την προσπάθεια και μας το δείχνει καθημερινά. Το όραμά μου είναι να καταφέρουμε να ενταχθούμε στις κορυφαίες θέσεις των design sites σε παγκόσμιο επίπεδο και να θεωρηθούμε ως σημείο αναφοράς για όσους ενδιαφέρονται για το design.
Πόσο εύκολο είναι αυτό με έδρα την Ελλάδα;
Το internet δεν έχει τόπο καταγωγής. Είτε είχαμε έδρα σε κάποιο άλλο κράτος, είτε στην Ελλάδα, για μένα είναι το ίδιο. Άλλωστε η γοητεία του internet είναι να ελαχιστοποιεί τις αποστάσεις και να παρέχει στους χρήστες του την ελευθερία επιλογής πληθώρας πληροφοριών. Εμένα καθημερινός στόχος μου είναι να παρουσιάζω νέα θέματα, τα οποία βασίζονται στη δύναμη της εικόνας, ώστε να ιντριγκάρω το χρήστη. Με τον τρόπο αυτό έχουμε καταφέρει να αυξήσουμε πολύ το μέσο χρόνο παραμονής στη σελίδα μας.
Έχοντας σπουδάσει και δουλέψει πολύ στο εξωτερικό ποιες εντοπίζετε ως τις μεγαλύτερες αδυναμίες της ελληνικής αγοράς;
Δυστυχώς βιώνουμε μία περίοδο στην οποία σχεδόν τα πάντα που αναφέρονται στην Ελλάδα είναι αρνητικά, κάτι που πραγματικά με δυσαρεστεί. Μιλώντας για το κομμάτι που γνωρίζω κι έχει να κάνει με την αρχιτεκτονική και τη διακόσμηση, έχω να αναφέρω πάρα πολλά παραδείγματα αρχιτεκτόνων, των οποίων τα έργα έχουν πάρει πολλά εύσημα στο εξωτερικό, είτε πρόκειται για κατοικίες και ξενοδοχεία, είτε για εστιατόρια. Σε πολλά σημεία η αισθητική των Ελλήνων υπερτερεί αυτής πολλών άλλων ευρωπαϊκών ή μη λαών. Η αδυναμία, λοιπόν, της ελληνικής αγοράς έγκειται στη μη ύπαρξη πραγματικής ταυτότητας και ποιότητας. Επίσης, δυστυχώς στον τομέα του εμπορίου οι Έλληνες δεν μπορούν να καταλάβουν ότι όταν εμπορεύεσαι κάτι, πρέπει πάντα να έχεις μελετήσει την πληθυσμιακή του αντιστοιχία. Στην Ελλάδα κυριαρχεί το motto «γιατί μόνο αυτός κι όχι κι εγώ;» Ε, κάπου εδώ χάθηκε και το παιχνίδι.
Πριν από μερικά χρόνια κυκλοφορήσατε το βιβλίο «H by Deloudis». Mε το γράμμα h από το houses το βιβλίο ήταν αφιερωμένο στο interior design. Σήμερα ποιο είναι το top five των designers της διεθνούς σκηνής;
Δύσκολη ερώτηση, καθώς η αγάπη μου περικλείει πολλά ονόματα. Αν, όμως, αναφερθούμε στη φετινή χρονιά, πιστεύω ότι ο Jean Marie Massaud, ο Tokujin Yoshioka, η Patricia Urquiola, ο Oki Sato των Nendo και ο Pierro Lissoni, παρουσίασαν αντικείμενα που έκαναν αισθητή τη διαφορά.
Αν δεν ήσασταν μεγαλωμένος σ’ αυτό το οικογενειακό πλαίσιο, ποιο δρόμο θα ακολουθούσατε;
Καθαρά υποθετική ερώτηση. Το design είναι κάτι που πραγματικά λατρεύω και με γεμίζει απόλυτα. Αν και τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι και με άλλες δραστηριότητες, καμία δεν μπορεί να το αντικαταστήσει.
Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση στις μέρες μας; Τι είναι αυτό που προμηνύει επιτυχία ή αποτυχία σε μια επαγγελματική κίνηση;
Καθοριστικό ρόλο παίζει το σωστό timing. Εάν κοιτάξουμε γύρω μας, μπορούμε άνετα να αντιληφθούμε ότι πολλές επαγγελματικές κινήσεις έχουν πέσει έξω, όχι γιατί δεν ήταν σωστές, αλλά γιατί «έπεσαν» σε πολύ άσχημες οικονομικές συγκυρίες. Η μεγαλύτερη πρόκληση για μένα είναι να μπορέσουμε να αναδιοργανωθούμε, για να μπορέσουμε με μία νέα δομή να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Αρκετά. Θα τα μάθετε εν καιρώ.
Bεατρίκη Θεοδωράτου