Πως το Instagram έχει επαναπροσδιορίσει τον χώρο της μόδας
Το Instagram είναι μια photo sharing εφαρμογή η οποία σχεδιάστηκε για να αφηγείται ιστορίες. Και καθώς η μόδα βασίζεται στη δύναμη της εικόνας και στα εντυπωσιακά γραφικά, μαζί δημιούργησαν το τέλειο ζευγάρι.
Από την κυκλοφορία του το 2010, η Instagram άλλαξε δραματικά το τοπίο της μόδας. Η Eva Chen, επικεφαλής του τομέα Fashion Partnership του Instagram, εξηγεί:
Έχει εκδημοκρατίζει τη μόδα. Υπάρχει μια μεγαλύτερη σύνδεση με τον πελάτη τώρα. Το Instagram δίνει τη δυνατότητα στα brands να δημιουργούν μια ‘φωνή’ και να μιλούν πιο συγκεκριμένα στο κοινό τους. Οι σχεδιαστές δεν σκέφτονται μόνο για τους ανθρώπους στα shows.”
Με την οπτική αφήγηση, οι οίκοι μόδας και οι retailers χρησιμοποιούν τώρα το Instagram ως το κύριο εργαλείο για να αποκαλύψουν και να εδραιώσουν την προσωπικότητα του brand στο ευρύ κοινό. Μια ματιά στη σελίδα Instagram ενός brand πρέπει να παρέχει στους καταναλωτές μια γεύση σχετικά με την κουλτούρα, τον τρόπο ζωής και τα προϊόντα τα οποία προωθεί η κάθε μάρκα.
Το Instagram προσφέρει μία τέλεια ματιά –ένα snapshot θα λέγαμε- της ταυτότητας του brand σε μία εποχή όπου έχει καταστεί επιτακτική ανάγκη για επιτυχημένες μάρκες να προωθήσουν όσο περισσότερο δυναμικά γίνεται, το μοναδικό αποτύπωμα τους τόσο στον χώρο στον οποίο κινούνται όσο και στον καταναλωτή.
Επιπλέον, τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης έχουν θολώσει τις γραμμές μεταξύ της κάποτε “αποκλειστικής” κοινότητας μόδας και του ευρέος κοινού.
Gone are the days που περίμενες μέχρι το τεύχος Σεπτεμβρίου της Vogue ή του Harper’s Bazaar για να δεις τις τελευταίες collection και τα trends. Σήμερα, οι fashion insiders και influencers καταγράφουν την πασαρέλα στα smartphones τους και τα μοιράζονται τη στιγμή που λαμβάνουν χώρα με τους χιλιάδες followers τους.
Μερικοί σχεδιαστές μόδας προχωρούν πέρα από αυτό και προσφέρουν στους followers τους μια “behind the scenes” ματιά αμέσως μετά το show ή ακόμη και πριν με μερικά snippets για να εντείνουν την αγωνία και την περιέργεια του κοινού που τους ακολουθεί ή άλλοτε ακόμη και με live-streaming ολόκληρου του show.
Ο Olivier Rousteing, creative director του οίκου Balmain, και με πανίσχυρη παρουσία στο Instagram με 4,6 εκατομμύρια followers, δηλώνει πως
«Αυτό είναι που πραγματικά είναι η οικοδόμηση ενός επιτυχημένου brand, όχι μόνο να δείχνει το προϊόν αλλά να δείχνει την ιστορία γύρω από αυτό.”
Σύμφωνα με την πρώτη ανάλυση του eMarketer σχετικά με το Instagram τον Ιούλιο του 2015, η πλατφόρμα κοινωνικών μέσων προβλέπεται να φέσει φέτος συνολικά έσοδα από διαφημίσεις mobile ad ύψους 595 εκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως επειδή το Instagram έχει καταστεί ολοένα και πιο shoppable, δηλαδή εύκολο να ψωνίσεις εκείνη τη στιγμή οτιδήποτε το οποίο βλέπεις.
Τον Μάρτιο του 2015, το Instagram κυκλοφόρησε με ένα νέο χαρακτηριστικό, τις διαφημίσεις Carousel: ένα sponsored διαφημιστικό slideshow, που εμφανίζεται στο newsfeed των χρηστών.
Η Banana Republic κεφαλαιοποίησε αυτό το χαρακτηριστικό, ενσωματώνοντας ταυτόχρονα το κουμπί “Learn more”, το οποίο χρησιμεύει και ως link αγοράς.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Instagram έχει επαναπροσδιορίσει τη βιομηχανία της μόδας. Μετέτρεψε τον κάποτε exclusive χαρακτήρα της σε κάτι πιο προσιτό και πιο άμεσα προσβάσιμο στο κοινό. Επιπλέον, τα brands μπορούν τώρα να δημιουργήσουν μια ταυτότητα, να αποτελέσουν μεγαλύτερο πόλο έλξης για το κοινό και να ασκήσουν σημαντική επιρροή πολύ πιο έντονα απ’ότι παλαιότερα που θα περιορίζοταν στην βιτρίνα ενός καταστήματος και στα αφιερώματα των περιοδικών.