Το Greek design γίνεται μόδα
Ο σχεδιαστής πίσω από το brand The Motley Goat, Μιχαήλ-Αλέξανδρος Πάσσος
Το πάθος για τη μόδα, η θητεία για χρόνια δίπλα στον σχεδιαστή Νάσο Ντότσικα και η αγάπη για το design ήταν τα βήματα που οδήγησαν τον Μιχαήλ-Αλέξανδρο Πάσσο στη δημιουργία του δικού του brand. Από το 2015 που μας πρωτοσύστησε το The Motley Goat μέχρι σήμερα, το “παρδαλό κατσίκι” του έχει αγαπηθεί από τους fashionistas, αλλά και από τους διάσημους και διεκδικεί να γίνει trademark του φετινού καλοκαιριού.
Ποια είναι η ιστορία πίσω από το brand The Motley Goat;
Έχοντας θητεύσει για αρκετά χρόνια στον χώρο της μόδας μέσα από διάφορες θέσεις, ένιωσα στη συνέχεια την ανάγκη να προτείνω μια συλλογή που να πατάει στην μόδα και το design γενικότερα, με σύγχρονο ελληνικό σχεδιασμό μέσα από την δική μου ματιά. Έτσι λοιπόν, το brand The Motley Goat ιδρύθηκε το 2015 και επαναλανσαρίστηκε πρόσφατα. Εστιάζοντας πλέον στα premium accessories και με πυρήνα τα ανδρικά και γυναικεία premium cotton printed T-shirts και μια συλλογή που διαρκώς εμπλουτίζεται, το brand συνδυάζει στοιχεία από την ελληνική κουλτούρα με αρκετό χιούμορ και φρεσκάδα, και απευθύνεται σε ένα νεανικό και μοντέρνο κοινό.
Πώς ξεκίνησε το ταξίδι σου στη μόδα;
Παρότι από μικρή ηλικία ενδιαφερόμουν για την καλαισθησία και το design σε οποιαδήποτε εκδοχή του, οι σπουδές μου βασίστηκαν στις οικονομικές επιστήμες και το marketing. Το 2011 ωστόσο συνεργάστηκα με τον σχεδιαστή Νάσο Ντότσικα, όπου και ανέλαβα το brand management του label του. Το έναυσμα λοιπόν ήταν αυτή η συνεργασία, ενώ σε συνδυασμό με την τριβή μου με την εγχώρια βιομηχανία μόδας, την θέληση μου να εξειδικευτώ περαιτέρω οπότε και παρακολούθησα σεμινάρια στο London College of Fashion και όλα τα projects που στην πορεία ανέλαβα βοηθήθηκα ώστε να εξελιχθώ επαγγελματικά και να αφοσιωθώ σε αυτό τον κλάδο.
Ποια είναι η φιλοσοφία του brand και ποια η διαφορά του με τις υπόλοιπες προτάσεις της αγοράς;
Η βασική διαφορά είναι, ότι πρόκειται για ένα sustainable fashion brand, αφού σε πολλούς κωδικούς χρησιμοποιούμε οργανικό βαμβάκι και όλα τα είδη είναι προϊόντα του λεγόμενου Δίκαιου Εμπορίου. Οι πρώτες ύλες είναι αποκλειστικά φυσικής προέλευσης και άριστης ποιότητας, ενώ τα χρώματα των εκτυπώσεων είναι eco-friendly και πραγματοποιούνται με ψηφιακούς εκτυπωτές τελευταίας τεχνολογίας. Έτσι, αντέχουν και στον χρόνο. Όλα τα είδη της συλλογής εμπνέονται από το κατοχυρωμένο και πλέον αναγνωρίσιμο λογότυπο, το «Παρδαλό Κατσίκι», το οποίο με χιούμορ και αυτοσαρκασμό συνδέει το brand με τις ελληνικές του ρίζες αλλά και με τη χαρά που σκοπεύει να «μεταφέρει» σε όποιον το φορά.
Οι όποιες δυσκολίες υπάρχουν στο ξεκίνημα ενός brand, νιώθεις ότι δικαιώνουν το αποτέλεσμα;
Είναι αλήθεια πως είναι εξαιρετικά δύσκολο να δημιουργήσεις ένα πετυχημένο brand, και είναι πολλοί οι παράγοντες που συντελούν στην επιτυχία. Στην Ελλάδα δε, είναι ακόμα δυσκολότερο καθώς δεν υπάρχουν υποδομές, υποστήριξη, επιχορηγήσεις κτλ. Όμως, πιστεύω πως η δημιουργία είναι τρόπος έκφρασης και το συναίσθημα όταν τοποθετούνται τα προϊόντα σου σε μια ακόμα βιτρίνα ή όταν συναντώ στο δρόμο κάποιον με The Motley Goat είναι ασύγκριτο! Οπότε ναι, θεωρώ πως τελικά η σκληρή δουλειά και η αφοσίωση αποδίδουν.
Για το φετινό καλοκαίρι ποια είναι τα key αξεσουάρ της συλλογής σου;
T-shirts, από καλής ποιότητας βαμβάκι, με ψηφιακές εκτυπώσεις. Καλοκαιρινά, ελαφριά φουτερ από οργανικό βαμβάκι καθώς και τσάντες για διάφορες χρήσεις – οι οποίες πάντα φέρουν κάποιο από τα σχέδια μας.
Πώς φαντάζεσαι την εξέλιξη του The Motley Goat;
Επιδίωξη μου είναι να συνεχιστεί η δυναμική ανάπτυξη του brand και να τοποθετηθεί σε upscale καταστήματα και ξενοδοχειακές boutique σε όλα τα κομβικά σημεία για τον ελληνικό τουρισμό. Σε μεταγενέστερο στάδιο, προσδοκώ και σε συνεργασίες με καταστήματα του εξωτερικού –έχουν ήδη γίνει κάποιες επαφές για την επόμενη συλλογή- πέρα όμως από την επιθυμητή εμπορική επιτυχία, φιλοδοξώ να καταστήσω το brand συνώνυμο του καλού ελληνικού design.