Αυτό τo outfit επιλέγουν οι Έλληνες καταναλωτές για το καλοκαίρι!
Κάθε αλλαγή της σεζόν σηματοδοτεί και ένα νέο ξεκίνημα σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας – από τη διασκέδαση και τα ταξίδια μέχρι το φαγητό και την ένδυση. Μετά από ένα – όχι και τόσο σύντομο – διάλειμμα στο πλαίσιο της Πανδημίας της Covid – 19, διανύουμε πλέον επίσημα το πρώτο καλοκαίρι χωρίς απαγορεύσεις, με τον τρόπο ζωής να κινείται σε μεγάλο βαθμό στα ίδια σχεδόν επίπεδα του 2019. Πόσο λοιπόν έχουν αλλάξει οι συνήθειες των καταναλωτών μετά από δυόμισι χρόνια πανδημίας και με ποια κριτήρια διαμορφώνουν τις επιλογές τους; Το GLAMI, μία κορυφαία ευρωπαϊκή πλατφόρμα αναζήτησης μόδας αποτυπώνει τις απόψεις των Ελλήνων καταναλωτών που έλαβαν μέρος στην πιο πρόσφατη έρευνα Fashion (Re)search του GLAMI που διεξήχθη τον Απρίλιο του 2022.
Πότε ξεκινούν οι καλοκαιρινές αγορές στην Ελλάδα;
Με το ελληνικό κλίμα να συμβάλλει στην εναλλαγή της χειμερινής γκαρνταρόμπας με την καλοκαιρινή από τους ανοιξιάτικους κιόλας μήνες, το 34% των Ελληνίδων καταναλωτριών ξεκινά να «χτίζει» την καλοκαιρινή ντουλάπα από τον Απρίλιο με ένα 25% να ακολουθεί τον Μάιο. Αυτό δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι παρατηρείται και η μετάβαση στην καλοκαιρινή χρωματική παλέτα – με έντονες, ζωηρές ή φλούο αποχρώσεις αλλά γίνεται με πιο «ασφαλείς» επιλογές που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν «πασπαρτού». Το 50% των γυναικών απάντησε πως προτιμά να κινείται σε ουδέτερους τόνους όπως τα παστέλ, το λευκό, το μπεζ ή και ανοιχτές αποχρώσεις του μπλε και του ροζ. Ασφαλείς επιλογές δηλαδή που μπορούν εύκολα να αποτελέσουν καμβά τόσο για τη μετέπειτα δημιουργία πολλών διαφορετικών καλοκαιρινών outfits όσο και για statement εμφανίσεις με την απλή προσθήκη ενός πιο έντονου ρούχου ή αξεσουάρ.
Άνεση και κομψότητα με βάση τα διεθνή trends
Η νέα φιλοσοφία των καταναλωτών ξεφεύγει από την ανάγκη εντυπωσιασμού των πρότερων χρόνων και εστιάζει στην ανάγκη για σύνολα που τους επιτρέπουν να «ζουν» τις καλοκαιρινές στιγμές που στερήθηκαν τα δύο χρόνια της Πανδημίας. Γεγονός που γίνεται αντιληπτό από το trend που επιλέγει η πλειοψηφία του γυναικείου κοινού, με το 37% να προτιμά το «elegant style» και ένα εξίσου σημαντικό ποσοστό της τάξης του 33% να επιλέγει τα «sporty & comfy» looks. Δύο επιλογές που αποδεικνύουν ταυτόχρονα τη διαχρονικότητα της τάσης του athleisure, του διεθνούς trend που έγινε viral πριν 3 περίπου χρόνια και εξακολουθεί να κερδίζει μεγάλη μερίδα των απανταχού fashionistas που προτιμούν να συνδυάζουν το στιλ με τον παράγοντα «άνεση».
Η αιώνια «μάχη» της βαλίτσας των διακοπών
Βαλίτσα που οριακά χωράει στο ράφι των αποσκευών ή light travellers; Οι ελληνίδες fashion lovers παραδέχονται μία τάση υπερβολής στο πακετάρισμα, αφού το 56% καταλήγει τελικά να αξιοποιεί πολύ λιγότερα από τα ρούχα και τα αξεσουάρ που παίρνει μαζί – σε αντίθεση με το 33% που πράγματι φοράει όλα τα items που έβαλε στη βαλίτσα του, μετά από καλή οργάνωση και πλάνο. Εντυπωσιακό δε είναι το γεγονός πως και το 52% των αντρών ερωτηθέντων απάντησε πως κλίνει προς το overpacking! Αν αναρωτιέστε πόσοι φορούν πράγματι όλα τα ρούχα που έχουν μαζί τους – και μερικές φορές εύχονταν να είχαν πακετάρει και περισσότερα, το ποσοστό είναι μόλις 10% και 9%, σε γυναίκες και άντρες αντίστοιχα.
Η «στολή» του καλοκαιριού
Η λέξη «uniform», στην ορολογία της μόδας, αφορά στα σύνολα εκείνα που μας κάνουν να νιώθουμε άνετα, γνωρίζουμε ότι μας ταιριάζουν και μπορούν να μας βγάλουν ασπροπρόσωπους σε διάφορες περιστάσεις. Τα άνετα shorts, τα χαλαρά T-shirts και τα sneakers είναι τα key-items που το 62% των Ελληνίδων και το 80% των Ελλήνων καταναλωτών επιλέγει να συμπεριλάβει στη βαλίτσα των διακοπών τους, με ένα εξίσου υψηλό ποσοστό γυναικών – το 34%, να κινείται σε επίσης χαλαρές επιλογές όπως τα αέρινα κομψά φορέματα και τα καλοκαιρινά σανδάλια.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ποσοστά που αφορούν στις ηλεκτρονικές αγορές γυναικείων μαγιό, με το 35% να χρησιμοποιεί 2 μαγιό για όλο το καλοκαίρι, το 29% τρία διαφορετικά μαγιό και το 13% από τρία μαγιό και πάνω – γεγονός που μαρτυρά πως το μεγαλύτερο ποσοστό ποντάρει στον παράγοντα «ποιότητα» αντί της ποσότητας.