Christian Dior, designer of dream…
Με την έκθεση Christian Dior, Designer Of Dreams στο Musee des Arts Decoratifs στο Παρίσι, ο Οίκος γιορτάζει την εβδομηκοστή του επέτειο ενώνοντας το έργο των Δημιουργικών Διευθυντών, από τον Christian Dior ως τη Maria Grazia Chiuri, συμπεριλαμβανομένων των: Yves Saint Laurent, Marc Bohan, Gianfranco Ferre, John Galliano και Raf Simons. Τα αινιγματικά αρώματα όπως το Miss Dior και το J’adore αποτελούν τη σκηνογραφία της σημαντικότερης ρετροσπεκτίβας του Οίκου Dior και κάλυψαν τον μεγαλύτερο χώρο στο Musee des Arts Decoratifs μαζί με τους αξιοσημείωτους καλεσμένους που παρευρέθηκαν στα εγκαίνια που έλαβαν χώρα στις 3 Ιουλίου 2017. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τον Ιανουάριο του 2018.
CHRISTIAN DIOR 1905-1957
Όταν ήταν δεκατεσσάρων ετών, ο Christian Dior πήγε να δει έναν χειρομάντη ο οποίος προέβλεψε το μέλλον του: “Θα μείνεις αδέκαρος, αλλά οι γυναίκες θα σου φερθούν καλά και χάρη σ’ αυτές θα πετύχεις.” Αυτή η μυστηριώδης πρόβλεψη έγινε πραγματικότητα το 1947 όταν ο Christian Dior εκτοξεύτηκε σε φήμη και έγινε ο πιο γνωστός σχεδιαστής υψηλής ραπτικής στον κόσμο. Γεννημένος, στις 21 Ιανουαρίου 1905, από μια πλούσια Νορμανδική οικογένεια στο Granville, σπούδασε πολιτικές επιστήμες πριν ανοίξει τη δική του γκαλερί τέχνης το 1928. Η περιουσία της οικογένειας χάθηκε με την οικονομική κρίση του 1929 και έτσι αναγκάστηκε να κλείσει την γκαλερί. Το 1935, έμαθε σχέδιο μόδας, μια δεξιότητα που του εξασφάλιζε τα προς το ζειν. Έγινε fashion illustrator και προσλήφθηκε ως σχεδιαστής από τους σχεδιαστές υψηλής ραπτικής, αρχικά τον Robert Piguet και στη συνέχεια τον Lucien Lelong, δύο ηγετικές προσωπικότητες στον προπολεμικό κόσμο της μόδας του Παρισιού. Το 1946, ίδρυσε τον δικό του Οίκο μόδας με την υποστήριξη του Marcel Boussac, ενός πολύ ισχυρού κατασκευαστή υφασμάτων. Η πρώτη του επίδειξη μόδας, που πραγματοποιήθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 1947, γνώρισε τέτοια επιτυχία που δεν είχε προηγούμενο στην ιστορία της μόδας: οι γυναίκες παντού υιοθέτησαν το επαναστατικό του στυλ το “New Look”. Ο δικός του Οίκος Μόδας εξαπλώθηκε διεθνώς, και γύρω στο 1955 αποτελούσε το 50% των υπερπόντιων εξαγωγών της Γαλλίας στην υψηλή ραπτική. Ο Christian Dior έφυγε από την ζωή στις 24 Οκτωβρίου 1957, στο απόγειο της δόξας του. Το έργο του συνεχίζει να αντηχεί έως σήμερα, η φλόγα του πνεύματός του κρατήθηκε ζωντανή από τους καλλιτεχνικούς διευθυντές που τον διαδέχτηκαν στο τιμόνι του Οίκου Dior: τον Yves Saint Laurent, τον Marc Bohan, τον Gianfranco Ferré, τον John Galliano, τον Raf Simons και τη Maria Grazia Chiuri.
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΙ ΔΕΣΜΟΙ
Καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής του, ο Christian Dior καλλιέργησε φιλίες με καλλιτέχνες των οποίων η επιρροή φαίνεται καθαρά στις συλλογές Υψηλής Ραπτικής του. Όταν εγκαινιάστηκε ο Οίκος Dior, το 1947, περιβαλλόταν από τους φίλους του, καλλιτέχνες και λάτρεις της τέχνης και η ζωντανή μνήμη των μποέμ νεανικών του χρόνων επανεμφανίστηκε σε φορέματα που απέδωσαν φόρο τιμής στον Picasso, τον Braque και τον René Gruau. Οι διάδοχοι του Christian Dior ακολούθησαν τα βήματά του, συμπεριλαμβανομένων πολυάριθμων αναφορών στους αγαπημένους τους καλλιτέχνες που έγιναν στις δικές τους επιδείξεις μόδας. Ο Marc Bohan εμπνεύστηκε άμεσα από τη ζωγραφική του Jackson Pollock. Ο John Galliano δημιούργησε ένα outfit: που το ονόμασε Shéhérazade, μια υπενθύμιση του οριενταλισμού, τονισμένη από τον Léon Bakst και τα Ballets Russes, μια ιδρυτική στιγμή στη σύγχρονη τέχνη που σηματοδότησε μια ολόκληρη γενιά σχεδιαστών, συμπεριλαμβανομένου και του νεαρού Christian Dior. Διερεύνησε τον σουρεαλισμό και τους δεσμούς που έδεναν τον Dior με τον Dalí και τον Jean Cocteau. Το φόρεμά του ως φόρος τιμής στον Christian Bérard, με κεντημένο τούλι και ζωγραφισμένο μετάξι, αναδεικνύει την πινελιά του καλλιτέχνη, που αναγνωρίζεται από τις έντονες γραμμές που περιβάλλονται από μαύρες λεπτομέρειες. Ο χαρακτήρας Harlequin, ένα πολύ δημοφιλές θέμα στην ιστορία της τέχνης όπως βλέπουμε στα έργα των Cézanne, Picasso και Derain, παρείχε στους σχεδιαστές υψηλής ραπτικής μια ενδιαφέρουσα πηγή συνθέσεων με γραφικά. Ο Raf Simons διερεύνησε επίσης τη σύγχρονη τέχνη μέσω της συνεργασίας του με τον Καλιφορνέζο καλλιτέχνη Sterling Ruby. Τα φορέματά του επαναπροσδιόρισαν τη σειρά Spray Paintings, επανατοποθετώντας χρώμα με σκιές σε τυπωμένο σατέν. Τα δύο παστέλ φορέματα αντανακλούν το έργο της αμερικανικής καλλιτέχνιδας Agnes Martin.