Νερίνα Κομιώτη
Από την Ξένια Κούρτογλου
Συχνά αναφερόμαστε στην «αξία των μαρκών», εκείνο το «κάτι» που κάνει εμάς τους καταναλωτές να αγοράζουμε προϊόντα και υπηρεσίες που μας αρέσουν σε τιμές πολλαπλάσιες από τα αντίστοιχα «ανώνυμα» και να είμαστε πανευτυχείς γι’ αυτό!
Σε αυτό το τεύχος έχω τη μεγάλη χαρά να φιλοξενώ την Νερίνα Κομιώτη, σήμερα Γενική Διευθύντρια του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος*, και με προηγούμενη 20ετή εμπειρία σε βραβευμένες για τη στρατηγική, το δημιουργικό και την αποτελεσματικότητά τους ελληνικές και πολυεθνικές διαφημιστικές εταιρείες, εταιρείες P.R. & events και εταιρείες direct & relationship marketing. Με τέτοια πορεία, η Νερίνα έχει σφαιρική γνώση του χώρου της επικοινωνίας και του marketing στο πλήρες φάσμα τους, λειτουργίες που «κρύβονται» πίσω από όλες τις πετυχημένες μάρκες για τις οποίες έχει δουλέψει.
Με σπουδές στο Οικονομικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Διαφήμιση στη Σχολή Διαφήμισης της ΕΔΕΕ, και ένα ευχάριστο break με σεμινάρια Βιολογικών Καλλιεργειών στο Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών, η γλωσσομαθής Νερίνα μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά, είναι ευτυχής σύζυγος και μαμά, δίνοντας ακόμα ένα χειροπιαστό παράδειγμα πως όταν μια γυναίκα θέλει να τα καταφέρει όλα, …μπορεί!
Ποιες ήταν και είναι οι βασικές σου αξίες, αρχές και προσωπικά χαρακτηριστικά που θεωρείς ότι σε βοήθησαν να πετύχεις στην καριέρα σου;
Δύο ήταν οι συνιστώσες που διαμόρφωσαν, κατά κύριο λόγο τον επαγγελματικό μου χαρακτήρα: Μεγάλωσα μέσα σε οικογένεια αυτοδημιούργητων επιχειρηματιών και εργάστηκα στην οικογενειακή επιχείρηση καλοκαίρια και χειμώνες, παράλληλα με τις σπουδές μου. Εκεί έμαθα ότι τα αγαθά κόποις κτώνται και ότι οι κόποι ανταμείβονται. Εκεί έμαθα να νοιάζομαι για τις εταιρείες. Εκεί έμαθα να προσπαθώ χωρίς όρια. Εκεί κατάλαβα πόσο σημαντικό είναι να εμπνέεις τους συνεργάτες σου και να είσαι πρότυπο γι’ αυτούς. Εκεί μου δίδαξαν υπευθυνότητα και ηθική. Και με έμαθαν να σέβομαι τα χρήματα. Παράλληλα, ήμουν από τα 10 μου χρόνια αθλήτρια του βόλεϊ. Εκεί έμαθα να δουλεύω ομαδικά και να προσπαθώ να κάνω το καλύτερο που μπορώ για να κερδίσουμε. Σε αυτά θα πρόσθετα ευχέρεια ανάλυσης και σύνθεσης, τελειομανία και μεθοδικότητα.
Τι είναι αυτό που όταν συμβαίνει στη δουλειά σου, σου δίνει τη μεγαλύτερη χαρά και ικανοποίηση;
Σε προσωπικό επίπεδο, η αναγνώριση της προσπάθειας και του αποτελέσματος. Σε επίπεδο εταιρειών-μελών ΣΔΕ, η θετική πορεία, η καινοτομία, η κοινωνικά υπεύθυνη λειτουργία και ο σεβασμός των κανόνων επιχειρηματικής ηθικής. Και, σε επίπεδο Συνδέσμου, οι δράσεις που φέρνουν αποτέλεσμα υπέρ των διαφημιζομένων ή της αγοράς επικοινωνίας και φυσικά, κάθε νέο μέλος.
Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες δυσκολίες και εμπόδια που συνάντησες στην πορεία της καριέρας σου;
Εργοδότες και συνεργάτες χωρίς όραμα και σθένος, «Βυζάντια», επιχειρηματικές αποφάσεις που αγνοούσαν τον άνθρωπο ή που λειτουργούσαν απαξιωτικά για τον κλάδο της επικοινωνίας.
Ποιες είναι οι “deluxe” απολαύσεις σου;
Το να μπορώ να πηγαίνω στο γραφείο (και όχι μόνο) με το ποδήλατο, κοιτώντας τον ουρανό και όχι το μπροστινό αυτοκίνητο. Οι μεγάλες αγκαλιές που με περιμένουν σπίτι. Η Τζια. Το ότι έχω ακόμα δυνατότητα επιλογών.
Αν μπορούσες να γυρίσεις πίσω τον χρόνο, τι δεν θα ξαναέκανες με τον ίδιο τρόπο;
Χωρίς δεύτερη σκέψη, θα λειτουργούσα με λιγότερη ευαισθησία και θα έλεγα περισσότερα όχι. Ίσως να «πάλευα» λίγο και με το low profile κομμάτι μου.
Τι χρειάστηκες πάνω απ’ όλα για να φέρεις σε πέρας υπεύθυνη και απαιτητική επιχειρηματική καριέρα, οικογένεια, κοινωνική και προσωπική ζωή;
Καταρχήν, έχω ευτυχώς την τύχη να μη χρειάζομαι πολύ ύπνο. Δεύτερον, αγαπώ τρελά τη ζωή και αντλώ ενεργητικότητα από το κάθε τι. Τρίτον, μπορώ και διαχειρίζομαι πολλά πράγματα γρήγορα και ταυτόχρονα. Πάνω απ’ όλα όμως, τα φέρνω (συνήθως) εις πέρας γιατί έχω την τύχη να είμαι ευτυχής με τις επιλογές μου, προσωπικές και επαγγελματικές.
Ποια είναι εκείνα τα στοιχεία που θεωρείς απαραίτητα για να αντιμετωπίσει μια επιχειρηματίας την κρίση και τις δύσκολες συνθήκες που συναντάμε σήμερα στις αγορές;
Ψυχραιμία, για να μπορεί να σκέφτεται μακροπρόθεσμα και δημιουργικά και όραμα, για να αντλεί δύναμη.
Τι συμβουλή θα είχες να δώσεις στις νέες κοπέλες που ξεκινούν τώρα την καριέρα τους;
Να αγαπάνε πραγματικά αυτό που κάνουν, αλλιώς να κάνουν κάτι άλλο. Να μη σταματούν ποτέ να μαθαίνουν. Να προσπαθούν να βλέπουν τα πράγματα από δύο οπτικές γωνίες: τη δική τους και του απέναντι. Και να ανεβαίνουν ένα-ένα τα σκαλιά της ιεραρχίας, έχοντας πατήσει γερά στο προηγούμενο.
*Ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ) ιδρύθηκε και λειτουργεί από το 1978 με μέλη επιχειρήσεις βιομηχανικές, εμπορικές και υπηρεσιών, των οποίων τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες αντίστοιχα, διαφημίζονται. Είναι μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA) από την ίδρυσή του.
Ο ΣΔΕ εκπροσωπεί θεσμικά τα μέλη του και προασπίζεται τα κοινά συμφέροντα των διαφημιζομένων, αναδεικνύει την αξία της προϊοντικής και εταιρικής επικοινωνίας για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων μέσα σε ένα πλαίσιο ορθών αξιών και πρακτικών και ενώνει διαφορετικές αγορές, εταιρείες και στελέχη.
Μέσα από τις δράσεις του, στοχεύει:
• Στη δημιουργία και διατήρηση ενός υγιούς περιβάλλοντος, όπου η επικοινωνία λειτουργεί ελεύθερα, με αυτοδέσμευση και ηθικές πρακτικές
• Στην προαγωγή της ποιότητας στην επικοινωνία
• Στην προάσπιση της μέγιστης αποτελεσματικότητας της επικοινωνιακής επένδυσης
• Στη στήριξη της διαφάνειας στις οικονομικές σχέσεις των συναλλασσομένων μερών
• Στην ανάδειξη του κοινωνικού ρόλου των επιχειρήσεων
Οι 85 εταιρείες-μέλη του Συνδέσμου καλύπτουν σήμερα το μεγαλύτερο ποσοστό της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας (ΜΜΕ).