Mαρίλια Τόμπρα: Η Χαρισματική Ομορφιά Προσωποποιημένη!
Είμαι κυριολεκτικά ενθουσιασμένη που σε αυτό το τεύχος φιλοξενώ μια ξεχωριστή νεαρή και ιδιαίτερα επιτυχημένη γυναίκα καριέρας, που πριν καν ξεκινήσει την τέταρτη δεκαετία της ζωής της βρίσκεται στην κορυφή ως Country Manager σε μια πολυαγαπημένη μας εταιρία-μάρκα: την SEPHORA! Ένας κόσμος ολόκληρος αφιερωμένος στην ομορφιά της γυναίκας με κορυφαία εκπρόσωπό του την Μαρίλια. Με πτυχία και μεταπτυχιακά στην Οξφόρδη και στο L.S.E., όπου σπούδασε Οικονομικά, Διοίκηση Επιχειρήσεων και ΜΜΕ/Επικοινωνία, απ’ όπου αποφοίτησε με διακρίσεις αριστείας, και εμπειρια σε ονομαστές πολυεθνικές εταιρίες σε θέσεις ψηλής ευθύνης στο εξωτερικό και στην Ελλάδα, η Μαρίλια σήμερα μοιράζεται μαζί μας εμπειρίες, μυστικά επιτυχίας και συμβουλές για όλες τις νέες, αλλά και μεγαλύτερες γυναίκες που θέλουν να εξελιχθούν επαγγελματικά.
Συνέντευξη από την Ξένια Κούρτογλου
- Τι είναι αυτό που όταν συμβαίνει στην δουλειά σου, σου δίνει την μεγαλύτερη χαρά και ικανοποίηση?
Ενθουσιάζομαι όταν η ομάδα μου παθιάζεται στον κοινό σκοπό και όλοι μαζί δουλεύουμε για να υλοποιήσουμε νέες ιδέες. Ιδιαίτερη χαρά μου δίνει επίσης η αναγνώριση της δουλειάς μου είτε μέσα από την εταιρία μου είτε από εξωτερικούς φορείς: είναι κάτι που μου δίνει κίνητρο να ανεβάζω τον πήχυ, βάζοντας ακόμα ψηλότερους στόχους
- Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες δυσκολίες και εμπόδια που συνάντησες στην πορεία της καριέρας σου?
Η διάκριση του ότι είμαι γυναίκα, αυτό που διεθνώς ονομάζεται gender inequality. Προσωπικά την έχω βιώσει αρκετές φορές στο παρελθόν, είτε σε θέματα προαγωγής, μισθού, αλλά και ακόμα στο πώς αντιμετώπιζαν συνάδελφοι την προσωπικότητά μου. Είμαι ένας χαμογελαστός άνθρωπος, καθόλου «τυπικός»–είμαι πάντα κοντά στις ομάδες μου και δεν κρατάω τις «παραδοσιακές αποστάσεις» ενός «Γενικού Διευθυντή». Γι’ αυτό το χαρακτηριστικό της προσωπικότητάς μου έχω ακούσει συχνά κριτική και υποδείξεις να είμαι πιο συγκρατημένη και αποστασιοποιημένη. Όμως, η δική μου, «διαφορετική» προσέγγιση/στυλ διοίκησης δεν υπολείπεται καθόλου σε αποτελεσματικότητα—αντίθετα μάλιστα—αποδεδειγμένα κινητοποιεί τους ανθρώπους μου και φέρνει καλύτερα αποτελέσματα για την εταιρία. Πιστεύω πως αν ένας άντρας είχε μια αντίστοιχη με μένα προσωπικότητα, μπορεί να το θεωρούσαν και πλεονέκτημα!
- Ποιες είναι οι “deluxe” απολαύσεις σου (δηλαδή τι θεωρείς πολυτέλεια για τον εαυτό σου, ότι και να είναι αυτό, είτε κάποιο ακριβό ρούχο/αξεσουάρ, είτε καλλυντικά, spa, είτε χρόνος χαλάρωσης, είτε οτιδήποτε άλλο σε ευχαριστεί)?
Η μεγαλύτερη πολυτέλεια για μένα είναι να περνάω ποιοτικό χρόνο με δικούς μου ανθρώπους, σε μια εποχή που όλοι αισθανόμαστε ότι τρέχουμε να τα προλάβουμε όλα και όλους. Και βέβαια, το να φροντίζω τον εαυτό μου (με καλή διατροφή, ξεκούραση, διασκέδαση και…ψυχοθεραπεία!) είναι μία καθημερινή “deluxe” απόλαυση, που συστήνω ανεπιφύλακτα!.
- Αν μπορούσες να γυρίσεις πίσω τον χρόνο, τι δεν θα ξαναέκανες με τον ίδιο τρόπο?
Δε μετανιώνω για κάτι που έκανα στο παρελθόν, ούτε και εύχομαι με τα τότε δεδομένα να το είχα κάνει κάπως αλλιώς. Μέσα από κάθε “αποτυχία” που μπορεί να είχα, και κάθε “λάθος” που μπορεί να έκανα έμαθα τα όρια μου, και με γνώρισα καλύτερα. Τώρα πια ξέρω τι θέλω και τι όχι στα επαγγελματικά και στα προσωπικά μου, γιατί είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω διαφορετικές εμπειρίες και καταστάσεις. Συχνά μετανιώνουμε για παρελθοντικές μας αποφάσεις, με τα τωρινά δεδομένα. Όμως οι ίδιες αυτές αποφάσεις εκείνη την περίοδο πιθανά ήταν οι πιο σωστές για εμας.
- Ποια είναι εκείνα τα στοιχεία που θεωρείς απαραίτητα για να αντιμετωπίσει μια επιχειρηματίας την κρίση και τις δύσκολες συνθήκες που συναντάμε σήμερα στις αγορές?
Χρειάζεται υπομονή, επιμονή, αισιοδοξία. Χρειάζεται να εκτιμάμε τις δύσκολες εμπειρίες ώς ευκαιρίες για μάθηση. Επίσης, επειδή τίποτα δεν είναι δεδομένο, ο επιχειρηματίας πρέπει να προσαρμόζεται γρήγορα σε νέες συνθήκες βρίσκοντας “out of the box” λύσεις ώστε ακόμα και μέσα από τις προκλήσεις να βγαίνει κερδισμένος. Δεν είναι τυχαίο ότι οι επιχειρήσεις που όχι απλά προσαρμόστηκαν αλλά ανέπτυξαν νέα business models μέσα στην πανδημία, είναι αυτές που σήμερα έχουν κερδίσει μερίδιο αγοράς και έχουν αυξήσει την κερδοφορία τους.
- «Πώς αντιδράσατε ως άνθρωπος και ως επιχειρηματίας στις απρόβλεπτες και απότομες συνθήκες της πανδημίας και των αλλεπάλληλων αλλαγών που βιώνει η χώρα και ο πλανήτης τα τελευταία 3 χρόνια;»
Πρώτα από όλα άλλαξα συνήθειες και προτεραιότητες. Είχα περισσότερο χρόνο στο σπίτι, όπως οι περισσότεροι από εμάς, και έτσι έβαλα την γυμναστική στη ζωή μου, τη μαγειρική, και το self-care. Εκτίμησα την κλισέ μεν, πραγματική δε ατάκα “υγεία πάνω από όλα», προσπαθώντας να περνάω περισσότερο ποιοτικό χρόνο με τους δικούς μου ανθρώπους. Στα επαγγελματικά, δουλέψαμε με την ομάδα μου για να βρούμε νέους τρόπους να κρατήσουμε την δουλειά μας στα προ-πανδημίας επίπεδα. Εστιάσαμε στο online/ ecommerce κανάλι αγορών, προσφέραμε εμπειρίες και συμβουλές μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες, εκπαιδεύσαμε το προσωπικό μας σε όλο το κομμάτι του digitαl και της omni-channel στρατηγικής. Τελικά, όλη αυτή η κρίση μας έμαθε οτι το μόνο δεδομένο πλέον είναι οτι τίποτε δεν είναι δεδομένο. Έτσι, μαζί με τον μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό, φροντίζουμε πάντα να εστιάζουμε και στα βραχυπρόθεσμα σχέδια, που είναι και πιο πιθανά να υλοποιηθούν.