Roberto Palomba: Ο… Ideal Chief Design Officer για την Ideal Standard!
Στα βήματα των θρυλικών Ιταλών designers όπως ο Gio Ponti και ο Achille Castiglioni, έρχεται ο κορυφαίος συμπατριώτης τους Roberto Palomba, του Studio Palomba Serafini Associati να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα ως Chief Designer Officer στην αισθητική πρωτοπορία της Ideal Standard.
Η συνεργασία σας με την Ideal Standard για πολλούς θεωρείται… ονειρεμένη. Πώς ξεκίνησαν όλα;
Η ιστορία της Ideal Standard, καταδεικνύει ότι το συγκεκριμένο brand με την πάροδο του χρόνου έχει καταχωρηθεί ως η πιο σημαντική εταιρεία που ενέταξε τον υψηλό σχεδιασμό στον χώρο του μπάνιου, νωρίτερα από οποιαδήποτε άλλο brand. Ο τίτλος του Chief Designer Officer της Ideal Standard σημαίνει για μένα ότι όλα αυτά τα χρόνια έχω αποκτήσει τεράστια εημπειρία, έτσι ώστε να κυριαρχήσω στο Design, με τιμά ιδιαίτερα , αφού μέσα από την πολυετή γεματή σημαντικές εμπειρίες πορεία μου, αισθάνομαι καταξιωμένος στον χώρο του Design ως Master και όχι απλά ένας καλός σχεδιαστής. Για το Studio Palomba Serafini Associati είναι μια αντίστοιχα μεγάλη τιμή, αφού αποτελεί την ολοκλήρωση μίας 25ετους πορείας που μας οδήγησε σήμερα να είμαστε το στούντιο αναφοράς σε αυτόν τον τομέα.
Ποιο είναι το αγαπημένο σας σχέδιο της Ideal Standard; Υπάρχει κάποια ιστορία που σας συνδέει με αυτό;
Ως Ιταλός κι έχοντας γεννηθεί στη δεκαετία του ’60 η προσωπική μου ιστορία συνδέεται στενά με την Ideal Standard. Οι πρώτες αναμνήσεις μου σχετίζονται με το συγκεκριμένο brand. Ο Conca basin ήταν ο νιπτήρας όπου ο πατέρας μου με έμαθε να βουρτσίζω τα δόντια μου!
Πώς ήταν η εμπειρία σας ως προσκεκλημένος ομιλητής στο ESO Interior Design & Architecture Conference στην Αθήνα;
Ήταν πολύ δυνατό το συναίσθημα και μοναδική η ενέργεια που βρήκα σε εκείνη τη σκηνή και σε αυτούς τους ανθρώπους. Το να είσαι μπροστά σε τόσο πολύ κόσμο σε τόσο προνομιακή θέση και να μπορείς να μοιραστείς την ιστορία σου με άλλους συναδέλφους, ήταν μια μοναδική ευκαιρία για μένα. Να μοιραστείς αυτό το υπέροχο ταξίδι, να το μοιραστείς ως άνθρωπος όχι μόνο ως designer.
Ποια είναι η άποψή σας για το ελληνικό Design;
Αναμφίβολα ο ελληνικός πολιτισμός και το Design είναι πολύ σημαντικά. Ένα παράδειγμα αποτελεί η αισθητική των ελληνικών νησιών η οποία είναι πολύ σημαντική, επειδή κατά κάποιο τρόπο δημιούργησε μια τάση που επηρεάζει τους πάντες!
Σε μια παλαιότερη συνέντευξή σας δηλώσατε ότι το Design πρέπει να… ξυπνήσει. Το πιστεύετε ακόμα; Πώς μπορεί να συμβεί αυτό;
Κοιτάξτε γύρω και δείτε όσα συμβαίνουν σήμερα. Σήμερα που είμαστε «θωρακισμένοι» μέσα στις πόλεις, πρέπει να σκεφτούμε το πραγματικό νόημα της δουλειάς μας. Πρέπει όλοι να έχουμε συνείδηση κι έναν κοινωνικό ρόλο σε αυτήν τη δουλειά κι όχι απλά αισθητικό ρόλο. Δεν καθιερώνουμε μόνο τάσεις σε χρώματα ή σχήματα, αλλά πρέπει να θεσπίσουμε κανόνες για την καλή διαβίωση των ανθρώπων. Πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό να βρούμε έναν κοινωνικό, πολιτικό, κοινωνιολογικό, φιλοσοφικό λόγο για αυτό το επάγγελμα και να μην εξετάζουμε μόνο το ψυχαγωγικό κομμάτι του.
«Από το κουτάλι μέχρι ολόκληρη την πόλη, μια διαφορετική κλίμακα δημιουργικότητας» πώς καταλήξατε σε αυτή την πραγματικά ενδιαφέρουσα ιδέα;
Η φράση αυτή δεν είναι δική μου, αλλά του Richard Rogers (σ.σ. του γνωστού ιταλό-βρετανού αρχιτέκτονα). Νομίζω αυτό το concept είναι ο καλύτερος τρόπος για να επαναπροσδιοριστεί η δημιουργικότητα ενός αρχιτέκτονα. Η δουλειά κάθε αρχιτέκτονα κατά κάποιο τρόπο, είναι να «δουλέψει» όλα όσα βρίσκονται στο περιβάλλον, από το μεγαλύτερο αντικείμενο έως το μικρότερο. Δεν είναι τυχαίο ότι το κουτάλι που χρησιμοποιήθηκε ως παράδειγμα, ένα αντικείμενο που βάζουμε στο στόμα μας, προσδιορίζει όχι μόνο το μέγεθος κλίμακας, αλλά και την οικειότητα που έχουμε με αυτό. Αν από τη μία η εικόνα της φουτουριστικής πόλης είναι οι ουρανοξύστες, από την άλλη πλευρά το κουτάλι αντιπροσωπεύει τη σχέση ανάμεσα στο αντικείμενο και τη μάζα. Κατά κάποιο τρόπο, αντιπροσωπεύει την κοινωνική δέσμευση που έχουμε οι αρχιτέκτονες.
Ως Chief Design Officer της Ideal Standard ποια είναι τα σχέδιά σας για τις επερχόμενες συλλογές;
Στόχος μας είναι να χτίσουμε μια γέφυρα μεταξύ του παρελθόντος και του παρόντος, δημιουργώντας μια εύκολα κατανοητή φυσική «ροή» που θα οδηγεί από τα όσα έχει προσφέρει στα προηγούμενα χρόνια η εταιρεία στο Design, σε όσα θα προσφέρει στη συνέχεια. Σήμερα αυτή η φάση θεωρείται ότι έχει ολοκληρωθεί, ωστόσο δεν έχει εξαντληθεί. Εργαζόμαστε έτσι ώστε οι νέες συλλογές που θα γεννηθούν, εκτός του να επιβεβαιώνουν την κληρονομιά της μάρκας, να αντιμετωπίζουν το μέλλον!
Διαβάστε περισσότερα στο DELUXE magazine που κυκλοφορεί δωρεάν σε επιλεγμένα σημεία, ή πατώντας ΕΔΩ.