Οι άνθρωποι του Νίκου Αλιάγα
Το μεσαιωνικό κτίριο της Concierge στο Παρίσι φιλοξενεί -υπό την αιγίδα του Γαλλικού Υπουργείου Πολιτισμού και του Εθνικού Κέντρου Μνημείων της Γαλλίας (CMN)- στον ατμοσφαιρικό του χώρο τη φωτογραφική έκθεση του Νίκου Αλιάγα, “Corps et âmes”.
Από την Μαρία Σαγάνα
Το πάθος για τη φωτογραφία ακολουθεί τον γνωστό παρουσιαστή και δημοσιογράφο από την παιδική κιόλας ηλικία. Αυτό, όμως έγινε ευρέως γνωστό κυρίως μέσα από τη δύναμη του Instagram και του Flickr, όπου οι ασπρόμαυρες –κατά κύριο λόγο- φωτογραφίες του απέκτησαν εκατομμύρια fans ανά τον κόσμο.
Το Γαλλικό Υπουργείο Πολιτισμού τιμά τη φωτογραφική δράση του Νίκου Αλιάγα παρουσιάζοντας 10 μεγάλα ασπρόμαυρα έργα (3,5 μέτρα επί 2,20) φωτισμένα από μέσα, σε κάδρα του Christophe Martin, του αρχιτέκτονα που σχεδίασε όλα τα έργα της μεγάλης έκθεσης του Yves Saint Laurent. Το κτίριο, επιβλητικό από μόνο του και με μεγάλη ιστορία -καθώς είναι εκείνο στο οποίο φυλακίστηκε η Μαρία Αντουανέτα και τα μέλη της βασιλικής αυλής κατά την Γαλλική Επανάσταση-, θα φιλοξενήσει την έκθεση έως τις 22 Μαΐου, οπότε εκείνη θα μεταφερθεί στην πόλη Avignon, της Νότιας Γαλλίας.
Η αυθεντικότητα των ανθρώπων –από τον πιο καθημερινό έως τον μεγαλύτερο παγκόσμιο σταρ- αποτυπώνεται στο φακό του Νίκου Αλιάγα μέσα από ένα ταξίδι στο χώρο και το χρόνο. Από το Παρίσι στην Κούβα, από τον Μαυρίκιο στη Νάξο και φυσικά στο Μεσολόγγι που πρωταγωνιστεί στην αφίσα της έκθεσης. Τον τόπο καταγωγής που τόσο αγαπά και αναδεικνύει. Τον τόπο στον οποίο τον συναντάς σε αρκετές από τις επισκέψεις, να φωτογραφίζει, να ζει, να απολαμβάνει. «Φωτογραφίζω προσπαθώντας να καταλάβω όλα αυτά που δεν λένε οι λέξεις. Η εικόνα δεν καταδεικνύει ποτέ, ο άνθρωπος είναι αυτός που την καταδεικνύει. Ποτέ δεν ξεχνώ ένα πρόσωπο που περνά μπροστά από το οπτικό μου πεδίο», εξηγεί ο ίδιος. «Είμαστε όλοι άγνωστοι…», συνεχίζει «…ξεκινώντας από εμάς τους ίδιους. Δεν διαχωρίζω το γνωστό από το άγνωστο πρόσωπο. Αγαπώ τα πρόσωπα για τον τρόπο που αποκαλύπτουν τον εσωτερικό τους κόσμο. Πιστεύω όχι σε αυτό που βλέπω, αλλά σε αυτό που αισθάνομαι, σε αυτό που εισπράττω».
Photos: Courtesy of Centre des Monuments Nationaux