The art of cocooning
Cocooning ή αλλιώς περιβάλλοντας τον εαυτό σου σ’ ένα κέλυφος-κουκούλι(cocoon) ασφάλειας απέναντι σ’ έναν κόσμο τέτοιας συνεχούς online επικοινωνίας όπου ακουμπάμε την οθόνη του κινητού μας περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο της καθημερινότητας μας, η επιθυμία μας δηλαδή να είμαστε φυσικά και όχι ηλεκτρονικά εκεί, είναι πιο δυνατή και πιο έντονη από ποτέ.
Το 1981 ως αντανάκλαση της συλλογικής συνείδησης, η trend forecaster Faith Popcorn εισήγαγε το concept του cocooning. Ο όρος αναφέρεται στη δημιουργία ενός καταφύγιου στην cosy άνεση του ίδιου μας του σπιτιού και η επιθυμία να ξοδέψεις περισσότερο χρόνο σε μία closing out κοινωνία.
Φτάνοντας σε ένα κομβικό σημείο όπου η υπερβολή κυριαρχούσε σε όλους τους τομείς, οι σημαντικότερες αξίες στη ζωή έγιναν πολύ πιο θεμελιώδεις. Δεν αφορούσε πια την κατανάλωση, αλλά το να νοιάζεσαι με το τι και ποιος είναι κοντά σου και δίπλα σου.
Το Cocooning είναι όμως και μια αντίφαση αφού η στροφή αυτή στο internalisation σε όλες τις πτυχές του ατόμου -και κατά συνέπεια καταναλωτή- οδήγησε στην δημιουργία του ως trend, καθώς άνοιξε το δρόμο για το αυξανόμενο ενδιαφέρον σε προϊόντα lifestyle αλλά και για οτιδήποτε αφορά το εσωτερικό design.
Όπως η μόδα ακολουθεί τις ροές της κοινωνίας, έτσι και η επιρροή του cocooning, μεταφράστηκε σε fashion trend. Η ανάγκη να περνάς περισσότερο χρόνο indoors παρά outdoors ζητάει άνετα και cosy ρούχα από μαλακά υφάσματα και ο κόσμος της μόδας δεν μπορούσε παρά να υποκύψει στις υποταγές του νέου lifestyle.
Nα δειπνείς με φίλους μέσα από το να βγαίνεις έξω, να βλέπεις μία σειρά στην άνεση του σπιτιού σου ή να αγκαλιάζεσαι με μαλακά και προπάντων άνετα ρούχα, όλα αυτά μπορούν να συνδεθούν με αυτόν τον νέο τρόπο ζωής, που το σίγουρο είναι πως ήρθε για να μείνει.